יוסי דגן דורש: להקים בית משפט מחוזי בשומרון

אתר קול חי No Comments on יוסי דגן דורש: להקים בית משפט מחוזי בשומרון

ראש מועצת שומרון לנשיאה חיות ולשר המשפטים: הקימו בית משפט מחוזי בשומרון במסגרת "מיליון בשומרון"

ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכתב שנשלח היום ע"י ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות ולשר המשפטים יריב לוין, פנה דגן אל השניים בבקשה להקמת בית משפט מחוזי בלב השומרון.

"אזור השומרון, הנמצא בלב ארץ ישראל, הינו בעל חשיבות היסטורית ולאומית, ערש התנ"ך והתרבות הישראלית. האזור הינו חשוב לקיומה הביטחוני של מדינת ישראל בשל מיקומו האסטרטגי בלב הארץ, על רכסי ההרים השולטים על לב המדינה" כך כתב דגן.

עוד נכתב בפנייתו כי: "כיום, קיים בית משפט לעניינים מקומיים בשומרון, ופועל יום בשבוע בלבד. ברצוני לציין בפניכם כי קצב גדילת התושבים בשומרון מצדיק פעילות נרחבת של מערכת המשפט בשומרון, וזאת מכוח זכאותם של תושבי השומרון, אזרחי ישראל, להיעזר בשירותיו של בית משפט באזור שיפעל 5 ימים בשבוע. המשמעות העמוקה של בית משפט בשומרון היא לא רק בתחום המשפט, אלא מתכנסת כחלק מתכנית רחבה עליה עמלנו בסיוע טובי המומחים בשנה וחצי האחרונות: תכנית "מיליון בשומרון", ליישוב מיליון תושבים בשומרון".

אתמול פורסמה התכנית השאפתנית 'מיליון בשומרון' של המועצה, להגדלת השומרון למיליון תושבים, הכוללת: ערים חדשות, אזורי תעשייה, רכבת ושדה תעופה. בתוך כך פנה היום דגן לנשיאה חיות ולשר המשפטים לוין בבקשה לאמץ את קווי המתאר של התכנית ולאפשר לתושבי השומרון כבר היום להיעזר בשירותיו של בית משפט בלב השומרון.

בפנייתו כתב עוד דגן: "אחת המטרות העומדות לנגד עיניי כחלק מהתכנית הרחבה היא להפוך את בית המשפט המקומי לבית משפט שלום, ובעתיד אף לבית משפט מחוזי. כיום מתגוררים בשומרון כ-150 אלף תושבים, ויחד עם האזורים הסמוכים כמו בנימין ובקעת הירדן, חיים למעלה מ-200,000 תושבים. נכון להיום, כאשר תושבי השומרון מבקשים את בית המשפט בעניינים אזרחיים הם נוסעים לבית המשפט בפתח תקווה. התכנית 'מיליון בשומרון', ובתוכה הקמת בית משפט השלום בשומרון, מספקת מענה לצרכיהם של תושבי השומרון והאזורים הסמוכים".



0 תגובות